Rendszerüzenet
2017. július 05.

Nekem a tenger Balaton…

A Karcagi Református Egyházközség fenntartásában működő általános iskola 7. és 8. évfolyamát végzett diákjainak egy csoportja június 19-23. között egy nyári táboron vett részt Balatonszárszón. A kifejezetten konfirmációs fogadalmat tett fiatalok részére szervezett 5 nap / 4 éjszakás kirándulás a szórakozás, a csapatépítés és a lelki feltöltekezés jegyében zajlott.

Csoportunk a tanévzáró istentiszteletet követő napon, hétfőn, egy korareggeli órában indult a Balatonra, és késő délelőtt érkezett meg. Első nap az utazás fáradalmainak a kipihenéséről szólt, szabad strandi fürdőzéssel és különböző csapatjátékokkal. A második napon, kedden Tihanyba kirándultunk, vonattal és komppal is utaztunk, de legfőbbképpen gyalogosan túráztuk. A történelmi emlékhely megtekintésén túl a rendkívüli természeti látványosságokban gyönyörködtünk és a levendulaillattól átitatott kavalkádban barangoltunk. Kiruccanásunk harmadik napját, szerdát, a balatonszárszói strandon töltöttük többek között az előző napi bő 15 km-es gyalogos túra kipihenésével. Csütörtökön nagytiszteletű Koncz Tibor esperes úr és kedves felesége, nagytiszteletű Konczné Lehoczky Krisztina lelkipszátorasszony csatlakozott hozzánk egy kis időre. Látogatásukat követően a Balaton méltán híres és megbecsült strandjára, Siófokra, az Aranypartra utaztunk, ahol szinte az egész napot fürdőzéssel, valamint a számtalan ínyencséget kínáló vásárló utcán töltöttük. Az utolsó nap váratlan gyorsasággal köszöntött ránk. Egy rövidebb délelőtti fürdőzést követő ebéd után már indultunk is a vonatunk.

alt

Az élményekben gazdag táborozás alkalmával a lelki feltöltekezésre is sort kerítettünk. Minden ott töltött este csendes perceket tartottunk Pál apostol Timóteushoz írott második levele 1. rész 7. verse alapján: „Mert nem a félelem lelkét adta nekünk Isten, hanem az erő, a szeretet és a józanság lelkét.” Minden áhítat alkalmával az apostol fiatal munkatársának a szívére helyezett igei üzenetének egy-egy kulcsszavát jártuk körül. A résztvevő ifjak visszajelzése szerint egy változatos, testi és lelki élményekben gazdag táborozáson vehettünk részt.

Az utazással kapcsolatosan köszönetünk fejezzük ki a kísérőknek, Tóthné Szucsáki Hajnal és Orosz István pedagógusoknak, valamint Földvári Márta hitoktatónak. A tábor megvalósulásához nyújtott nagymértékű támogatást pedig tisztelettel köszönjük a fenntartónak, a Karcagi Református Egyházközség elnökségének.