Rendszerüzenet
2015. július 23.

12. Hittanos Gyermekhét Tuzséron

12. alkalommal szervezte meg Hittanos Gyermekhét a Tuzséri Református Egyházközség. A július 13-17 között tartott táborról Bodnár Róbert lelkipásztor beszámolóját itt olvashatják:

Július 13-17. között rendeztük meg immáron 12. alkalommal Hittanos Gyermekhetünket, melynek mottója: „Jézus nyomában” volt. Jézusunkat követve jártuk be Palesztina vidékét, és közben megismerkedhettünk Megváltónk életének olyan eseményeivel, melyek örök időkre szóló igazságokat hirdetnek: Isten ígéretei mindig beteljesednek; Jézus Isten Fia; Jézusnak hatalma van csodát tenni; Jézus reménytelen helyzetekben is tud segíteni; A Jézussal való találkozás megváltoztat, és arra indít, hogy beszéljünk róla. A demecseri Titus Hitéleti Alapítvány által kidolgozott nyári gyermekevangélizációs anyag volt segítségünkre, hogy Jézus nyomába szegődve megértsük és a szívünkbe zárjuk ezeket az igazságokat. Isten áldása legyen azokon, akik összeállították a gyermekhét anyagát! Bízunk benne, hogy a szolgálat gyümölcse Tuzséron és számos más gyülekezetben is beérik majd!

alt

(A gyermekhéten segítők csoportja)

Minden nap reggeli áhítattal kezdődött a templomban, ezután sorverseny következett, és miután sokat mozogtak a gyerekek, korosztály szerint bibliai foglalkozáson vettek részt, ahol hitoktatóink, óvónőink és tanáraink mondták el a kijelölt történeteket. A bibliai foglalkozáson feladatlapok megoldása, munkáltató anyagok elkészítése, valamint beszélgetések mélyítették el a hallottakat. Ebéd előtt bibliai tesztet oldották mega csapatok. Délutánonként kézműves foglalkozásokon vettek részt gyermekeink: gyöngyfűzés, üvegfestés, gipszfestés, nemezelés, szövés, hűtő mágnes készítés, vasalható gyöngyrakás, nikecel gömb készítés, gyöngyvarrás, tűnemezelés volt a választék. De emellett voltak, akik csocsóztak, fociztak, vagy ping-pongoztak. A délután uzsonnával zárult.

Hétfőn délután a Nyíregyházi Vadaspark egyik munkatársa Révész György tartott kisállat bemutatót, amit nagy élvezettel hallgattak a gyerekek.

alt

(Résztvevők)

Szerdán biciklitúráztunk. A szomszédos község Tiszabezdéd volt az első állomáshely, ahol a gyerekek felmászhattak a kilátóra, sétáltak a tanösvényen, megnézték a református templomot. Folyatva utunkat Tiszaszentmártonba tekertünk tovább, ahol a felújított gótikus református templomot Márkus László nagytiszteletű úr mutatta be, és mondott el sok érdekességet a templom történetéről és a feltárásoktól. Itt a templomban a kánai menyegző történetét tanulhatták meg a résztvevőink. Egyházközségünk közmunkásai, és a tuzséri szociális központ dolgozói paprikás krumplit készítettek ebédre. Ebéd utáni játék után indultunk haza Tuzsérra.

Pénteken délután a Gyermekhetet istentisztelettel zártuk, melyen a hét üzenetéhez választottuk az igét: „Kövess engem!” (Mt 9,9) Jézus nyomában járva úgy, mint Máténak is, megváltozik az életünk. Az istentiszteleten hálát adtunk Istennek a hét áldásaiért, és köszönetet mondtunk segítőinknek és támogatóinknak. A csoportok beszámoltak a gyülekezetnek arról, hogy mi történt a héten, és mit tanulhattak. Családi délutánnal a templom melletti Történelmi Emlékparkban folytatódott a közös együttlét, melyen kézműves kiállítás vetítés, és családi vetélkedő is volt. A vacsora után a tábortűz mellett esteledett ránk! Istennek legyen hála a 12. Hittanos Gyermekhétért!