Rendszerüzenet
2013. augusztus 02.

Kijutni Nyilas Misi szobájából

 

Hónapok óta működik a Debreceni Református Kollégiumban az a Kijutós játék, amely Nyilas Misi kollégiumi szobáját modellezi. A sokak számára HintHunt ként ismert játék a kommunikációra és a kutatásra épül. Lényege, hogy a 2-5 főből álló csapat 60 percet kap arra, hogy kijusson a berendezett teremből. Ehhez nem kell mást tenniük a játékosoknak, mint rejtvényeket megoldani, tárgyakat, kulcsokat felkutatni és ezek kombinációjával megtalálni a kiutat. Minden pálya, ami elkészül egy tematikát követ, és mindenhol van egy keret történet is. A kerület játékában a téma, Nyilas Misi története.

alt

A játék nagy sikert aratott a Csillagponton is, ahol Vancsai Boglárka és Szondi Endre a Debreceni Református Hittudományi Egyetem teológushallgatói voltak a játékmesterek. „Mikor először végigmentünk a pályán, át kellett gondoljuk, hogy még is most mit találtunk, azt mire használjuk, és mi lehet a következő lépés. Mivel egymásra épülnek a megfejtések, így ha valamit elrontottunk, nagyon bele tudtunk gabalyodni.”- mondta az első élményekre visszaemlékezve Szondi Endre, aki még a Kollégiumban próbálta ki a játékot. Vancsai Bogi első benyomása az volt, hogy egyedül nem lehet kijutni. Mint mondta mivel a játék a kutatásra, kommunikációra épül, így képtelenség egyedül végig menni a pályán, ugyanis az embernek nincs olyan megosztott figyelme, ami ehhez szükséges. Kiemelte, hogy a játékhoz történelmi tudás nem szükséges, csak egy állomásnál segíthet, az jó, ha a játékos tud logikusan gondolkodni és az is előny, ha valaki tisztában van Nyilas Misi történetével, bár mindenkinek elmesélik, mielőtt bemegy a szobába. „Sőt, nem csak mi adunk instrukciót, hanem a játék tervezője is, aki egy intróval indít, mikor már a játékosok a szobában vannak és ez mondhatni egy sokkal részletesebb tájékoztatás, mint a miénk”- mondja Endre, aki szerint a játékmestereknek sem egyszerű a dolga, ugyanis a kommunikáció egyoldalú. A játékszobában és a mellette lévő teremben is van egy-egy monitor. A mesterek egy kamerán keresztül figyelik a résztvevőket. Ha elakadnak vagy szabálytalankodni próbálnak a játékosok, akkor üzenetet küldenek nekik, amit a játékszobában elhelyezett monitoron olvashatnak el.

alt

Bogi a játék előtti beszélgetést élvezte a játékmesteri feladatban a legjobban. Mint mondta megismerni a csoportokat nagyon izgalmas volt, mert amint megtudta, hogy kikből áll a csapat, már azt is tudta, hogy mennyi segítségre lesz szükség. „Ha mérnökök jöttek, akkor tudtam, hogy nekik könnyebben megy majd, így kevesebb segítséget is kaptak, ahogy azok is, akik ismerték Nyilas Misi történetét. Minden csapat más és más és nem jelent előnyt, ha összeszokott a társaság”.

A Csillagponton megkérdezett játékosok mindegyikének tetszett a játék témája, Nyilas Misi története, és a terem berendezése is. A játék sikerét az bizonyította a legjobban, hogy a meghirdetett időpontokon túl szükség volt újabb időpontok kiírására. Volt nap, amikor több mint 40 érdeklődő ment végig a pályán, így összesem mintegy 100 fiatal volt kíváncsi Nyilas Misi szobájára a Találkozó három napja alatt. Bogi és Endre szerint nem csak a csapatok tagjait, hanem őket is összekovácsolta ez a játék, hisz minden csapatot együtt irányítottak. Úgy gondolják, hogy teljesen mindegy, hogy maguktól jutottak ki az érdeklődők a szobából, vagy a mesterek engedték ki őket, ugyanis tapasztalataik szerint mindenkire pozitívan hatott a játék, siker élményt adott, még kudarc esetén is és a feladatok megoldása közben saját korlátaikat is feszegethették a játékosok, ami új felismerésekhez vezetett.

  alt  

A Kijutós játékot nem csak a Csillagpont résztvevői próbálhatták ki! A játék ugyanis folyamatosan várja az érdeklődőket a Debreceni Református Kollégiumban.