Rendszerüzenet

Nyolcan kapták meg az egyházkerület köznevelési díjait

A Tiszántúli Református Egyházkerület közgyűlésének 2024. október 12-én tartott ülésén adták át az egyházkerület Pedagógiai Díját, illetve elismerő okleveleit. A református köznevelés területén végzett magas színvonalú, kiemelkedően eredményes munkájáért, valamint a református hagyományok és értékek megőrzésének, továbbvitelének érdekében huzamos időn át kifejtett tevékenységéért hét pedagógus vett át elismerést.

Az Egyházkerületi Tanács a református köznevelésben hosszú időn át végzett kiemelkedő tevékenységéért a Tiszántúli Református Egyházkerület Pedagógiai Díja elismerést adományozta Földváriné Simon Ilona Anna, a Karcagi Nagykun Református Általános Iskola és Talentum Óvoda főigazgatója, Papné Somlyai Csilla, a békési Szegedi Kis István Református Gimnázium, Technikum, Általános Iskola, Óvoda tanára, valamint Juhász Zsófia, a Debrecen-Nagytemplomi Református Egyházközség Immánuel Otthona, Általános Iskolája, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskolája és Készségfejlesztő Iskolája főigazgatója részére.

Földváriné Simon Ilona Anna a Debreceni Tanítóképző Főiskola elvégzése után könyvtáros tanári, majd pedagógiai szakos egyetemi diplomát szerzett. 1996-ban az egykor államosított karcagi református iskola visszakerült a Karcagi Református Egyházközség fenntartásába. Ekkortól kezdve vezeti az intézményt Földváriné Simon Ilona Anna. Irányításával megerősödött az iskola, és szakmailag kiválóan működő, elismert intézménnyé nőtte ki magát. A beiskolázás évről-évre sikeres. A mérési, továbbtanulási eredmények azt igazolják, hogy színvonalas oktatás folyik az iskolában, ahol kiemelt figyelmet kap a református szellemiség a nevelésben. Az intézmény 2021-ben óvodával bővült. Földváriné Simon Ilona Anna az óvodai intézményegység működési feltételeinek kialakításában, pedagógiai programjának kidolgozásában is meghatározó szerepet vállalt. Az óvodában végzett nevelőmunka elismerését jelenti a szülők részéről megnyilvánuló elismerés, sokan választják gyermekük számára a református óvodát. Földváriné Simon Ilona Anna okleveles pedagógiai szakos tanárként járatos a neveléstudományban. Szakmai felkészültségét pedagógiai szakértőként is kamatoztatja. Kutató, fejlesztő munkája a gyermekközpontú pedagógiára, a tehetségnevelés módszertanára irányul. Szakmai munkája sikerének meghatározó eleme az alapos felkészültség, a nyitottság és a folyamatos tanulás, önképzés. Naprakész tudással rendelkezik, amit nagy precizitással alkalmaz intézményvezetői munkájában. Közel 30 év vezetői munka után sem veszített lendületéből, a református oktatás, a karcagi református iskolaügy iránti elköteleződéséből.


Földváriné Simon Ilona Anna

Papné Somlyai Csilla középiskolai tanulmányait a békési Szegedi Kis István Gimnáziumban végezte, ahová később pedagógusként tért vissza. Már a gimnáziumi évek alatt is a matematika-fizika tanári pályára készült. Tanulmányait a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán folytatta, ahol 1990-ben kapta meg főiskolai diplomáját. Tanulmányait folytatva 1998-ban egyetemi szintű tanári képesítést szerzett. Tanári munkája mellett osztott munkakörben szabadidő-szervezőként is tevékenykedett. Erdei iskolákat, sítáborokat, gyalogos és kerékpártúrákat, tantestületi- és osztálykirándulásokat szervezett. Felügyelő tanárként az iskolai cserkészcsapat munkáját is segítette, a nyári cserkésztábornak több éven keresztül szervezője volt. Szakmai fejlődésére kiemelt figyelmet fordított. 2009-ben részt vett a nem szakrendszerű oktatásra felkészítő továbbképzésen. Az ott tanultakat a versenyekre való felkészítések és a felzárkóztatás során is jól tudja kamatoztatni. 2004-ben elvégezte a közép- és emelt szintű érettségi vizsgáztatásra felkészítő továbbképzést. Rendszeresen vállal emelt szintű matematika érettségin javítótanári feladatot, az ott szerzett tapasztalatait beépíti diákjai érettségi vizsgára való felkészítésbe. Fizikatanárként arra törekszik, hogy diákjai a fizikai jelenségek kapcsán tájékozottak legyenek, ismerjék a természet törvényeit. Igyekszik minél több kísérletet elvégezni és elvégeztetni, hogy élményszerűvé tegye a tanítás és tanulás folyamatát. Diákjai rendszeres résztvevői a Varázstorony fizika versenynek. Keresztyén pedagógusként hiszi és vallja, hogy a Teremtő talentumokkal ajándékozta meg az embert. Az intézményvezetés felkérésére több alkalommal osztályfőnökként is tevékenykedett és tevékenykedik jelenleg is. 2002-től 2023-ig a Diákönkormányzat munkáját segítette patronáló pedagógusként. 2023 szeptemberétől az osztályfőnöki munkaközösség-vezetői feladatait látja el. Lelkes művészetkedvelőként fontosnak tartja, hogy a diákok részt vegyenek kulturális rendezvényeken, színház-, koncert- és múzeumlátogatást szervez számukra. Több éven keresztül részt vett a tanulókkal az "OperaKalandon", amely lehetőséget teremtett a vidéki diákok számára, hogy megismerkedjenek az opera és a balett világával. A Szegedi Kis István Gimnáziumért Alapítvány kuratóriumának elnöke, mely feladatául tűzte ki a nehéz sorsú diákok támogatását. A békési református gyülekezet aktív tagja. Sokat tesz a gyülekezet és az iskola kapcsolatának szorosabbá tételéért, a keresztyén értékek közvetítéséért. Mély, élő hite példa kollégái és diákjai számára.


Papné Somlyai Csilla

Juhász Zsófia, a Debrecen-Nagytemplomi Református Egyházközség Immánuel Otthona, Általános Iskolája, Fejlesztő Nevelés-Oktatást Végző Iskolája és Készségfejlesztő Iskolája főigazgatója az elismerést egy későbbi időpontban veszi át.

 

A Tiszántúli Református Egyházkerület Elnöksége a református köznevelés érdekében végzett kiemelkedő tevékenységéért Református Köznevelésért Elismerő Oklevelet adományozott Fekete Józsefné Mészár Mária, a Békési Szegedi Kis István Református Gimnázium, Általános Iskola, Óvoda és Kollégium pedagógusa, Hernádiné Boroska Ilona Emese, a nyíregyházi Jókai Mór Református Általános Iskola és Óvoda tanára, főigazgató-helyettese, Jóvérné Fehér Edit, a tiszafüredi Bán Zsigmond Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Óvoda pedagógusa, Pappné Molnár Erika, a Várday Kata Református Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium főigazgatója, valamint Pintye Tibor Miklósné, a fehérgyarmati Kölcsey Ferenc Református Általános Iskola és Óvoda tanára részére.

Fekete Józsefné tanítói munkáját több mint negyven éve, 1980 óta példamutató kitartással, pontossággal végzi. Személyiségét a megnyugtató derű, hatalmas munkabírás, a részletekre is kiterjedő érzékenysége jellemzi. Szakmai tudása, gyermekszeretete példamutató. A munkában eltöltött évtizedek alatt gyermekek százait nevelte-oktatta az írás-olvasás, számolás alapjaitól kezdve a felső tagozat megkezdéséig. Alsó tagozatos munkaközösség-vezetőként évek óta tevékenykedik, segíti a munkatársait, illetve a vezetés munkáját. A tanítóképzős hallgatók szakmai gyakorlatának vezetésére, a pályakezdő pedagógusok mentorálására több alkalommal is megbízást kapott. Szakmai fejlődése érdekében szakvizsgát adó továbbképzéseket végzett. A Tolnainé-féle olvasástanítási módszer kipróbálása keretében bázisintézményi feladatok ellátásában vett részt. Aktív közreműködője volt az iskola helyi tantervének kidolgozásában. 2006-ban részt vett a kompetencia alapú oktatás szövegértés-szövegalkotás kompetenciaterület kialakításában. Számtalan bemutatóórát és előadást tartott a városi iskolák alsó tagozatos tanítóinak. Mindennapi munkája során kiemelt figyelmet fordít a tehetséges tanulók fejlesztésére: nagyon sok tanulót készített fel városi, megyei, országos tanulmányi versenyre. A tanulásban lemaradt gyermekek felzárkóztatása is szívügye a mai napig is. 2015-ben a minősítési eljárást 100%-os eredménnyel teljesítette. 2016-ban közoktatás vezetői szakvizsgát tett. Hosszú évek óta munkaközösség-vezetői feladatokat is ellát. Példamutató vezető, akit szívesen követnek a munkatársai. Munkája során az iskola és az egyház kapcsolatának erősítésére törekszik.


Fekete Józsefné Mészár Mária

Hernádiné Boroska Ilona Emese a diploma megszerzése után Újfehértón tanított. 1984 óta tagja a Jókai Mór Általános Iskola tantestületének. A tantestületben tisztelet övezi: az elsők között ítélte oda a közösség neki a Jókai Kiváló Pedagógusa-díjat, még 1999-ben. Földrajzot és rajzot tanít, óriási hivatástudattal és soha nem lankadó lelkesedéssel. Számtalan versenyeredmény, művészi pályára lépett tanítványok, illetve hitre, becsületre, tudásra nevelt osztályok jelzik pedagógiai útját. Mindig tanult, és az újonnan szerzett ismereteket alkalmazta, beépítette az oktató-nevelő munkájába. Már a '90-es években új, játékosított, kísérletezős módszerekkel tanított fenntarthatóságra, önismeretre, egészséges életmódra. Specialitása a holisztikus gondolkodás, a tantárgyi tudás összekapcsolása. Az alapfokú művészetoktatás magyarországi indulásától szívügye a tehetségígéretek támogatása, a képzőművészet tanítása. Több évtizeden keresztül vezetett gazdagító szakköröket, szervezett projekteket, kiállításokat. Tanítványai számos versenyen hoztak el díjakat, ezzel az iskola, és a református közösség hírnevét öregbítve. A megszerzett tudást, tapasztalatot földrajz-, rajztanárként, majd vezetőként is az iskola, a gyermekek javára fordította. Legújabb jógyakorlata az iskola új hagyománya, az évente megrendezett bibliai rajzverseny és kiállítás szervezése, amely az intézmény hétkezdő áhítatainak és családos istentiszteleteinek tematikájához kapcsolódó tartalmú. Éveken keresztül a nyíregyházi Tanárképző Főiskola gyakorlatvezető tanára volt. Ebben a munkában is a szakmai tudását gyarapította, még azelőtt megszerezte a mesterkompetenciákat, hogy elindult volna az intézményesített pedagógus-életpályamodell. Elsők között jelentkezett minősítésre, az elsők között kezdte meg munkáját pedagógiai szakértőként. A Református Pedagógiai Intézet szakértőjeként segítette a református köznevelést szakmai tudásával.  Hernádiné Boroska Ilona Emese éppen negyven esztendeje szolgálja a "Jókai" közösségét pedagógusként, osztályfőnökként, munkaközösségvezetőként, mesterpedagógus szakértőként, majd 2016-tól igazgatóhelyettesként.


Hernádiné Boroska Ilona Emese

Jóvérné Fehér Edit 1984-ben érettségizett a Tiszafüredi Kossuth Lajos Gimnáziumban, majd tanulmányait a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán folytatta. A főiskola utolsó évében már tanítóként dolgozott, közel négy évtizede van a pedagógusi pályán. 1987-ben szerzett diplomát általános iskolai tanító szakon népművelés műveltség területtel. 2001 szeptembere óta tanít a Bán Zsigmond Református Általános Iskolában. Munkáját nagy alázattal, lelkiismeretesen végzi. Alapos, jól felkészült, rendkívül precíz és nagy munkabírású pedagógus. A gyerekekkel, szülőkkel, kollégáival mindig megtalálja a közös hangot. Aktív tagja a tantestületnek, nagyon jó kapcsolatot ápol a kollégáival is. Szakmai fejlődésére, ismereteinek bővítésére mindig kiemelt figyelmet fordított. Fogékony az újra, képes mindig szakmailag megújulni. Fontosnak tartja a modern oktatástechnikai eszközök használatát és minden olyan új módszer megismerését és alkalmazását, mellyel eredményesebbé és élményszerűbbé teheti a tanítási órákat. Család- és gyermekcentrikus. Olyan pedagógus, aki tanít és nevel, nem elkülönítve, hanem egységben megvalósítva a pedagógiai munkának ezt a két alappillérét. A diákjai hitbeli- és lelki feltöltődést is kapnak tőle a tanítási órákon és a tanórákon kívül is. 2022-ben Pedagógus II. fokozatú minősítést szerzett. Református hitét aktívan megéli, vallja, hogy a gyermekek erkölcsi és érzelmi stabilitásához, fejlődéséhez a vallási kötődés biztos támaszt jelent.


Jóvérné Fehér Edit

Pappné Molnár Erika 26 éve dolgozik a kisvárdai református iskolában. 15 évig vezető-helyettesi feladatokat látott el, 2020-ben intézményvezetői megbízást kapott. Intézményvezető-helyettesként több szerkezetváltás kidolgozásában és megvalósításában vett részt. Iskolán kívül is vállal szakmai feladatokat. 2012-ben felvételt nyert az Országos Közoktatási Szakértői Névjegyzékbe, szakterülete a tanügyigazgatás és az intézményértékelés. Emellett a református köznevelés támogatására létrehozott református szakértői névjegyzékben is szerepel. 2015 januárjában mesterpedagógus fokozatot szerzett. Szakértőként részt vesz az országos pedagógusminősítés, tanfelügyeleti rendszer működtetésében. Az itt szerzett tapasztalatait saját iskolája és munkatársai támogatásában is kamatoztatja. Intézményvezetőként célkitűzése, hogy a tanulók a keresztyén nevelés, a magas szintű oktatás és a sokoldalú szabadidős tevékenység során felkészüljenek a keresztyén értelmiség előtt álló feladatokra. Pappné Molnár Erika pedagógiai szemléletének alapvetése a megújulás, a korszerű ismeretek hatékony átadása. Saját intézményének gimnáziumi intézményegységében vezetése alatt bevezetésre került a digitális módszertanon alapuló oktatás. 2021 augusztusától együttműködési megállapodás keretében a Nyíregyházi Egyetemmel közösen mintaprogramot valósítanak meg, mely többek között magában foglalja az emelt szintű érettségire való felkészítést, illetve a természettudományos tárgyak népszerűsítését, kiemelt figyelmet fordítva az egyetem biológia-, kémia-, környezettan- és az ezekhez kötődő tanárszakjaira. Az intézményében folyó oktatás magas színvonalát jelzi, hogy a Debreceni Egyetem középiskolai felvételi rangsorában kimagasló helyet foglal el a Kisvárdai Református Gimnázium, ezért a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány kuratóriuma 2023. és 2024. évben is támogatásban részesítette az intézményt. Pappné Molnár Erika elhivatott szaktanár, meghatározó látással rendelkező vezető, akinek az iskolai közösségben való szerepvállalása példamutató.


Pappné Molnár Erika

Pintye Tibor Miklósné 1982-ben a Nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola biológia-földrajz szakán szerzett diplomát. A fehérgyarmati Kölcsey Ferenc Általános Iskolában kezdte el pedagógusi pályafutását.  Szakmai fejlődésére kiemelt figyelmet fordított. A Nyíregyházi Tanárképző Főiskolán 1997-ben elvégezte a környezetvédelmi szakot is. 2007-ben a Debreceni Egyetem Hajdúböszörményi Pedagógia Főiskolai Karán Pedagógus szakvizsgát szerzett. Rendszeresen részt vett olyan szakmai továbbképzéseken, amelyek a munkáját segítették. Életkortól függetlenül mindig meg tudott újulni, érdeklődéssel figyelte, elfogadta és alkalmazta az innovációkat, a modern technika vívmányait. Rugalmasan alkalmazkodott a változó világhoz, a mai gyermekekhez, modern szülőkhöz, fiatalabb kollégákhoz. Mindezt úgy, hogy értékrendjéhez, elvárásaihoz sziklaszilárdan ragaszkodott, példát mutatva ezzel az őt körülvevő közösségnek. A természettudományos munkaközösség vezetőjeként is kiemelkedő munkát végzett. Tantárgyának szeretete tanítványaira is átragad, ami később a középiskolájuk kiválasztásánál meghatározó. Egyik emblematikus tevékenysége a környezetvédelmi szakkör szervezése, vezetése, ahol megszeretteti a gyerekekkel hazánk természeti kincseit. Pedagógiai munkájának kiemelkedő területe a versenyre történő felkészítés. Diákjai területi, megyei és országos versenyek rendszeres résztvevői. A Curie Kémia Emlékverseny országos döntőjébe tíz alkalommal jutottak be tanítványai, és értek el dobogós helyezéseket. Az iskola korábbi épületénél, a Május 14. téren öko-kertet hozott létre, melyet tanítványaival gondozott. Szívügye a környezeti nevelés. 2010 óta a Nyíregyházi Egyetem mestertanár képzésében mint mentor segítette a hallgatók képzését. 2009-től oktatási szakértőként is dolgozott. A környék iskoláit összefogó Szatmár Iskolaszövetség keretén belül a biológia szakmai munkaközösség vezetőjeként is tevékenykedett. A Fehérgyarmati Református Egyházközség presbitere volt két cikluson keresztül. Pintye Tibor Miklósné lelkiismeretes, lehetőségeket megragadó tanár, aki első iskolájához ragaszkodva 42 év alatt csaknem ötven orvost és legalább hetven, a biológiához köthető szakmában (gyógyszerész, vegyész, tanár) tevékenykedő egykori diákot segített hozzá a hivatásához.


Pintye Tibor Miklósné

Minden díjazottnak szeretettel gratulálunk!


Fotók: Miskolczi János