Rendszerüzenet
2013. október 01.

Bölcs Salamon Tanoda

Jándon tartották szeptember 27-én, A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók iskolai lemorzsolódását csökkentő intézkedések, Tanoda típusú programok támogatása – „Bölcs Salamon Tanoda” című, TÁMOP-3.3.9.C-12-2012-0020 számú  program megnyitó ünnepségét. 

Az alkalmat Csegei István a Szabolcs-Beregi Református Egyházmegye Esperesének igei szolgálatával kezdődött. Esperes úr az megnyitó beszédének alapigéje:   „Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki, és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek.” (Jn 15, 16). Kifejtette, hogy milyen fontos, hogy tudnunk, hogy Krisztus küldetésre hív mindannyiunkat, úgy ahogyan az első tanítványokat. A Szentírás igazsága mellett hangsúlyozta, Dag Hammarskjöld az ENSZ egykori főtitkárának szavait: „Az életnek csak tartalma adhat értéket – másokért.”

alt

Ezután Magyarné Balogh Erzsébet az RMK lelkész-igazgató asszonyának köszöntője következett. Megerősítette esperes úr szavait és örömmel számolt be arról, hogy kiépült egy kölcsönös bizalmi kapcsolat a Jándi Református gyülekezet és a Református Missziói Központ között, hiszen már 2008 óta tevékenykedünk együtt, és ennek a közös munkának a gyümölcse Isten kegyelméből ez a Tanoda program, mely csodálatos ajándék, de nagy felelősség is!

alt

Ezt követően Forró Éva szakmai vezető mutatta be a Tanoda projektet.

A „Bölcs Salamon Tanoda” programot teljes körűen, mintegy 30 000 000 Ft értékben támogatja az Európai Unió és az Európai Szociális Alap.

A Tanoda program célja, hogy a 5.-6.-7.-8. osztályos gyerekeknek segítséget nyújthasson tanulmányaik előmenetele érdekében. A projekt időtartama: 2013. július 01.-2015. június 30.

Projekt célkitűzései, elvárt eredmények

Közvetlen cél: 

A Jándon élő, a Gergelyugornyai illetve a Vásárosnaményi Eötvös József Általános Iskolába járó felső tagozatos hátrányos, valamint halmozottan hátrányos helyzetű roma és nem roma gyerekek felzárkózási esélyeinek növelése, az oktatási esélykülönbségek és az iskolai lemorzsolódás csökkentése.

Cél, hogy a célcsoport minél több tagja fejezze be az általános iskolát, iskolai eredményei javuljanak és lehetőség szerint középiskolában folytassák tanulmányaikat.

Cél még, hogy (egyéni) tanulást elősegítő, támogató, személyiségfejlesztő tevékenységekben vehessenek részt a Tanoda tanulói. A humán és reál tantárgyak mellett az idegen nyelvi és IKT kompetenciák fejlesztését is szem előtt tartják.

A tanulás mellett a gyerekeknek lehetőségük nyílik különböző területeken is kipróbálniuk magukat. Indítani szeretnének:

- Tanoda Híradó (szak)kört

- Tanoda Újság szerkesztő

- Drámapedagógiai (szak)kört

- illetve más olyan tevékenységi kört, ami iránt a gyerekek érdeklődést mutatnak.

Szeretnék, ha a gyermekek a tantárgyi tudás mellett olyan készségeket is elsajátítanának, amelyek a mindennapi életben nélkülözhetetlenek. Így:

- Háztartástan

- Családi életre nevelés alapjai

- Csecsemőgondozás

A továbbtanulásukat illetően is vannak elképzelések, melyek segíthet a pályaválasztásban. Ennek alternatívái:

 - Pályaorientációs tréning

- Középfokú oktatási intézmények nyílt napjainak meglátogatása

- A pályaválasztási bemutatkozó rendezvények felkeresése

- Középiskolai diákok vendégül látása a Tanodában.

- Cégek felkeresése, az ott folyó munkával való megismerkedés.

A projekt során 6 nyitott tanodai programot terveznek, ahol az érdeklődök, betekintést nyerhetnek a Tanoda életébe.

Tanodán kívüli programot, kirándulást 8 alkalommal szerveznének meg, valamint egy nyári tábort is. Ezekkel igyekeznek a gyermekek szociális hátrányát kompenzálni

A köszöntők után közös beszélgetésre került sor, és közben finom falatokat fogyaszthattak a résztvevők.

Forró Éva, lelkipásztor